RSS
 

Sposoby na przekąski w pracy

25 lip

Część swoich sposobów już podawałam w poprzednich notkach, teraz kolejne, te proste.

Chodzi o to, że masz 15-30 minut przerwy na lunch albo drugie śniadanie, podczas której musisz jeszcze wyjść z biura, dojść do sklepu, kupić, wrócić i zjeść i zaraz zacząć pracę. Zamiast iść do Żabki na hot-doga, proponuję w tym samym dokładnie czasie, zjeść coś zdrowego, alternatywę. Zakup zajmuje tyle samo czasu, a zrobienie każdego poniższego dania trwa tyle co czekanie na podgrzanie hot-doga. Czas jedzenia taki sam. Za to samopoczucie i zdrowie później – dużo lepsze.

 

Do tego wszystkiego potrzebna jest tylko miseczka/kubek, mały nożyk, łyżeczka i:

1. jogurt naturalny, banan w plasterki, borówki przepłukać, dorzucić, wymieszać

2. jogurt naturalny, banan w plasterki, jabłko na cząstki i w plasterki, łyżeczka otrębów pszennych, wymieszać

3. jogurt naturalny, jabłko, gruszka

4. płatki owsiane (czyste, sypane z dużego opakowania), wrzątek, zalewamy, suszone morele w kawałeczki, wymieszać

5. pomidory 2-3 duże, sparzyć wrzątkiem, obrać skórkę, na cząstki, wyrzucić pestki, sól, bazylia/zioła prowansalskie

6. kakao czyste 1 łyżeczka, wrzątek, zalewamy, dokładnie wymieszać, łyżeczka miodu/ksylitol

7. tuńczyk w kawałkach w sosie własnym/oleju słonecznikowym/oliwie z oliwek, pomidor w cząstki, zioła prowansalskie, grahamka

8. owoce sezonowe przyniesione z domu już umyte (np. truskawki, czereśnie), same albo z jogurtem naturalnym

 

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz